Hindistan’daki uçak kazasında çarpıcı iddia: Yardımcı pilotun o hatası ölüme mi götürdü? Yeni detaylar ortaya çıktı

Yolcu uçağı, Hindistan, Hindistan’ın Ahmedabad Havaalanı yakınlarındaki 242 kişiyi taşıdı. 241 yolcu hayatını kaybetti, enkazdan çıkacak 1 yolcu. Kaza ile ilgili yeni detaylar ortaya çıkmaya başladı. Air India 171 uçuş pilotu, uçak çökmeden hemen önce yardım etmek için bir mesaj gönderdi.
Hint havacılık yetkilileri, kaptan Smet Sabharwa’n kullanan uçağın hava trafiğinin kontrolünü kontrol ettiğini bildiren bir beyanda yardım istiyor. Hava trafik kontrolü sürücünün acil çağrısına yanıt verdiğinde, “Öte yandan hiçbir yanıt gelmedi”.
Yardımcı Pilot Hatası
Air India uçağının en son görüntülerini inceleyen Boeing 737 ve Airbus 320 uçağına uçan Fighteners F-16 Ryan Bodenheime’nin eski pilotu muhtemelen yardımcı sürücünün hatasından kaynaklanıyor.
Açıklamaya göre, iniş ekibi hala açık ve kanatlar “ince görünüyor – yani, geri çekilmenin flebi – çekilir. Ancak, uçağın havalandırmasını kolaylaştırmak ve Bodenheimer’a göre, bu uçuşta iniş takımının inişe sahip olmayan inişe göre, binanın havalandırılmasını kolaylaştırmak ve Bodenheimer’a göre kanatlar açılır.
“Uçağın kaldırma kuvveti kaybediyor”
Airomobile görüntülerini kalkıştan havaalanı çarpışmasına gören uzman sürücüler, uçağın davranışının kaldırma gücünü kaybettiğini söylüyor. Uzmanlar, pisti kaldıran ancak aniden kaybeden bir uçağın iki durumla karşılaşabileceğini söylüyor.
Her şeyden önce, gücü her iki motora da itin: kuşların etkisi, yakıt kirliliği veya diğer başarısızlık. Veya ikisi, ayrılma ve iniş sırasında uçağın kaldırma kuvvetini arttırmak ve uçağın daha düşük hızlarda güvenli bir şekilde uçmasına izin vermek için torunlarda menteşeli panellerle küme ayarlarında bir hata.
Bazı pilotlar, uçağın son anlarının görüntülerinde motorlardan alev, duman veya kıvılcım olmadığını ve motorların sağlam ve işleyebileceğini gösteren kuş olmadığını söyledi. Bununla birlikte, havacılık güvenlik uzmanı ve eğitmen Mohan Ranganathan Pilot’un eski sürücüsü, motor arızalarının her zaman duman veya ateşle olmaması gerektiğini söyledi.
Telgraf Ranganathan’a verdiği demeçte, “Durduran bir kompresör, ateş veya duman ateş veya duman olmadan kayıpları itmeye yol açabilir. Kuş kazası ateş veya dumana neden olmamalıdır.” Dedi.
Kaynak: Telegraphindia